Pomáhají při hubnutí

7 potravin pro zrychlení metabolismu

  • Zdánlivě běžné potraviny mohou pomáhat zrychlit metabolismus
  • Lze s nimi nahradit některé jiné a udělat jídelníček zdravější
potraviny

Ačkoli se ukazuje, že výkonnost našeho metabolismu je dána především geneticky, stále je dobré ho alespoň částečně podpořit. To lze udělat několika způsoby.

Dnes se zaměříme na poměrně jednoduchý způsob. Konzumace správných potravin, které mají pozitivní vliv na metabolismus. Vybrat si můžete hned ze sedmi.

  1. Zázvor – Tento kořen není jen skvělým pomocníkem při nachlazení, ale také při hubnutí. Snižuje apetit, pomáhá se správným trávením a zrychluje metabolismus po jídle. A užívání je jednoduché, protože stačí plátek přidat do nápoje (ideálně čaje), případně vyzkoušet i jako koření do jídla.
  2. Mandle – Nízký obsah kalorií a potencionální pomocník při hubnutí (podle studie z roku 2003). Pozitivní vliv by jejich konzumace měla mít na hladinu inzulinu a také pocit sytosti.
  3. Avokádo – U nás zatím rozšířené spíše v kosmetice, ale toto zelené ovoce je skvělé i do kuchyně. Obsahuje nejen prospěšné mononenasycené mastné kyseliny, ale i železo, vitamíny a minerály. Celkově pomáhá kontrolovat metabolismus.
  4. Olivový olej – O tom, jak zdravý je kvalitní olivový olej neptřeba psát. Může pomáhat i při hubnutí, pokud s ním nahradíme některé nezdravé tuky.
  5. Chilli papričky – Pálivé papričky spalují tuky už od pohledu. Podle výzkumů konzumace papriček či takto kořeněných jídel zrychluje metabolismus až o 25 % na 3 hodiny.
  6. Česnek – Podle výzkumů pomáhá česnek metabolismu cukru v krvi. Samotný ho „chroupat“ asi není ta správná rada, ale pokud se někam hodí, jistě je dobré tam stroužek přidat.
  7. Brokolice – Dnes zažitá jako „zabiják rakoviny“, ale stále ne zcela oblíbená zelenina. Funguje i jako „zrychlovač“ metabolismu, pokud máte v pořádku štítnou žlázu!

Jak vidíte, pomoci s pomalým metabolismem může mnoho zdánlivě běžných potravin. Není potřeba je konzumavat všechny a žádné jiné, ale třeba jednu přidat, vyzkoušet něco nového apod.

Oproti např. přírodním doplňkům, které pomáhají zrychlovat metabolismus je zde téměř zanedbatelná cena. Ovšem je potřeba vědět, že výsledky se nedostaví přes noc. Zdravější jídelníček je běh na dlouhou trať, ale cíl stojí za to.

Kam dál?