Jídelníček na hubnutí za 2 minuty. To vše ZDARMA! Získejte ještě dnes.
Proč nehubnete?

Diety pro rychlé hubnutí: Proč vám nefungují?

  • Držíte už po několikáté dietu, která slibuje rychlé zhubnutí, ale výsledek se nedostavuje?
  • Podívejte se na nejčastější důvody, které vedou k neúspěchu při hubnutí s dietami
brokolice-talir

Znáte to, narazíte na novou dietu, která slibuje rychlé zhubnutí během pár dní až týdnů, navíc oblíbenou u některé z celebrit. Jenže kýžený efekt, shozených kilogramů, se stále nedostavuje. Nemáte ponětí, proč tolik vychvalovaná dieta nefunguje, takže to vzdáte…

Pokud se vám něco takového ještě nestalo, tak můžete být rádi. Podle statistik má totiž za sebou 78 % žen neúspěšný pokus o držení nějaké diety. Někteří lidé dokonce za rok vyzkouší řadu zcela odlišných diet, bohužel bez trvalých výsledků. Diety jsou i přes nízkou úspěšnost stále populární. Jaké jsou však důvody toho, že nefungují tak, jak jsou prezentovány?

Rychlé zhubnutí je nezdravé

Každý by si přál zhubnout 10 kg během 5 dní, ale realita je jiná. Aby bylo hubnutí zdravé a trvalé, je potřeba si uvědomit, že bude i o něco pomalejší, než slibuje většina diet.

Odborníci doporučují úbytek váhy v rozmezí 0,5 až 1,5 kg za týden. Měsíčně tedy vychází přibližně 2-6 kg, což se nemusí jevit jako příliš velké zhubnutí. Záleží samozřejmě na každém jednotlivém člověku, jak rychle bude jeho tělo hubnout. Méně kilogramů však přináší i pozitiva, především v dlouhodobém efektu a také adaptaci kůže, takže nehrozí problémy s jejím převisem.

Jo-jo efekt

Typický jev, který doprovází hubnutí, přesto ho velké množství lidí nezná. Dostavuje se typicky po nekvalitních a často drastických dietách, kdy dojde k rychlému úbytku váhy, ale po skončení dietního režimu tělo opět nabere ztracené zásoby. Kromě toho, že si novou váhu téměř „neužijete“, je u tzv. jo-jo efektu ještě další problém.

Tělo totiž obvykle nenabere pouze ztracené kilogramy, ale často ještě o něco více, než byla původní váha. Rázem se tedy z hubnutí může stát tloustnutí. Této nepříjemnosti se však lze obvykle vyhnout výběrem kvalitní diety, anebo ještě lépe celkovou změnou stravování.

Špatný jídelníček

Mnoho diet nebude nikdy správně fungovat už z toho důvodu, že jsou příliš omezující nebo upřednostňují nějakou konkrétní potravinu. Tělo však potřebuje vyvážený jídelníček, který mu dodá všechny potřebné živiny i přesto, že bude dietní.

Jenže výhrou nemusí být ani to, když je dieta kvalitnější a obsahuje více méně všechny důležité látky. Dodržování předepsaného jídelníčku je totiž na každému z nás. Pokud jídelníček budeme soustavně porušovat, tak bude efekt mizivý. Je totiž velký rozdíl držet dietní stravování 1-2 dny a 2 týdny, kdy nás to již láká si dopřát i něco nedietního.

Kam dál?

Nenechte si utéct nic důležitého!
Přihlašte se k odběru našich novinek přímo do e-mailu a získejte řadu výhod:
  • Pravidelný přehled nejlepších článků
  • Tipy na stravování a cvičení
  • Maximálně 4 e-maily měsíčně!
* Váš e-mail nikomu poskytovat nebudeme.