Rozhýbejte tělo s cvičením Pět tibeťanů

yoga

Pohyb je pro správné spalování tuků nezbytný. To ovšem v představách většiny z nás znamená hodiny strávené ve fitku a litry potu. Není divu, že se mnozí snaží najít nějakou „zkratku“, ať už v podobě prášků či zaručených diet.

Dnes se však můžete seznámit s tibetským cvičením, které se nazývá Pět tibeťanů a i u nás se stává stále populárnější, především pro svou nenáročnost. Dokůže ovšem zajistit i štíhlou postavu?

Jak cvičit 5 tibeťanů

Tím nejdůležitějším je zde každodenní cvičení. Začíná se na 2-3 opakování, která během měsíců zvyšujeme až na 21. Jako ideální se považuje přidat každý týden jedno opakování.

Jednotlivé cviky provádíme pomalu, důkladně a soustředěně, jako by se jednalo o meditaci. Důležité je i správné dýchání, kde platí, že se nadechneme s prováděním cviku a vydechneme při návratu do výchozí polohy.

Než krkolomně popisovat jednotlivé cviky, přikládáme video, kde názorně uvidíte, jak jednoduché toto cvičení je:

Proč je Pět tibeťanů prospěšných

Ze začátku se vám možná bude zdát, že je to jen protažení, ale to jen než si tuto sestavu, známou už za První republiky, oblíbíte. Je to ideální cvičení hned po probuzení. Protahuje celé tělo, posiluje svaly a tvaruje břicho.

Dále se také udává, že má za cíl rozproudit lymfatický systém, který je důležitý nejen při hubnutí.

Věřte, že po několika týdnech pravidelného cvičení uvidíte jasné změny. Budete se cítit méně unavení, zmírní se i pohybové potíže a třeba bolesti zad.

Pokud pravidelně necvičíte/nesportujete, pak je Pět tibeťanů tím nejlepší a zároveň nejjednodušším, čím můžete nastartovat své tělo a případně i hubnutí. Není potřeba žádných pomůcek, permanentek apod. stačí jen pár minut každý den.