Zvolit dietní limonádu? Studie říká, že se „dojíte“ nezdravým jídlem!

Volíte dietní limonádu, abyste vynahradili to, že jste si dali kus čokolády? Pak nejspíše neděláte vůbec dobře. Nejnovější studie ukazuje, že zdaleka nejste sami, ale také to, že to má své následky.

Lidé, kteří konzumují nápoje se sníženým obsahem cukru (dietní) mají totiž tendenci kompenzovat tyto kalorie zvýšeným příjmem nezdravých potravin. V průměru tak sní navíc 69 kalorií v podobě velmi sladkých, tučných, slaných či cholesterol zvyšujících potravin.

Místo úbytku váhy se tak dostavuje přesný opak či přicházejí jiné zdravotní obtíže spojené s dlouhodobým nezdravým jídelníčkem.

Sladidla nejsou řešení

Nahrazení cukru sladidly není univerzálním řešením, jak udržet váhu „na uzdě“ a zároveň si dopřát něco sladkého. I když dokáží navodit sladkou chuť, jejich pozdější působení je pro hubnutí nevhodné.

Umělá sladidla dokáží tělo obelstít a navodit pocit sladké chuti bez jediné kalorie. Tělo ovšem očekává příjem cukrů, ty ovšem stále nepřichází. Důsledkem je hlad a nutkání tyto chybějící kalorie kompenzovat. A právě zde je problém.

Většina lidí si tedy dopřeje jídlo v blízkém fastfoodu, které tyto chutě zažene či šáhne po sladké tyčince. Případně si dá mnohem větší porci jídla, než by bylo vhodné. Vše je ale důsledkem oklamání těla v podobě dietního nápoje.

Raději cukr

Než se přejídat, je lepší si dopřát trochu cukru. V omezené míře bude stále lepší alternativou než umělá sladidla. Případně šáhnout po něčem méně sladkém či ještě lépe ovoci.

Stravovat se zdravě a dietně nutně neznamená, že se nesmíme k cukru ani přiblížit. Je potřeba si kalorický příjem hlídat a stejně tak i přidaný cukr, který se v některé podobě (např. sirup) může objevit i ve zdánlivě „nesladkých“ potravinách. Máte-li cukr pod kontrolou, je hubnutí mnohem snažší.