10 potravin, které zařadit do jídelníčku pro shazování kil

Držet dietu a odolat pokušení nejrůznějších pochutin, to je těžké. Výživový poradci však doporučují některé zdravé potraviny, které právě s tímto mohou pomoci.

Základem je, aby potraviny byly zdravé a bohaté na živiny. Když do svého jídelníčku zařadíte právě těchto 10 potravin, tak byste se podle odborníků měli cítit dostatečně zasyceni, aby vás netrápila „mlsná“.

1. Losos

Losos

Ryby jsou zdravé a rozhodně by neměli chybět v jídelníčku nikomu. Losos je skvělým zdrojem omega-3 nenasycených mastných kyselin, které jsou prospěšné srdci a pomáhají také hubnout.

Nelze opomenout ani proteiny, které tuto rybu předurčují jako hlavní jídlo. Zasytí na dlouhou dobu a v kombinaci se zeleninou je to chutná a zdravá volba.

Vyzkoušet můžete třeba recept na lososa připraveného za méně než 20 minut!

2. Quinoa

Quinoa (bílá, červená a černá)

Quinoa je u nás stále nová potravina, která ovšem získává oblibu u všech, kdo chtějí hubnout. Dokáže totiž výrazně pomoci s překonáváním chuti na sladké.

Jedná se o přirozeně bezlepkovou obilovinu, která je bohatá na bílkoviny. Má nízký glykemický index, takže uvolňuje energii postupně a nehrozí kolísání hladiny cukru v krvi.

Pokud vás quinoa zaujala, nezapomeňte vyzkoušet i recept na kari quinou s brokolicí.

3. Brokolice

Brokolice hubnutí

Nepatří sice k nejoblíbenějším druhům zeleniny, ale je to prostě klasika zdravého stravování. Nízký obsah kalorií, i přesto, že neobsahuje záporné kalorie. Obsahuje ovšem řadu látek, které pomáhají metabolismu, aby spaloval tuky.

Je bohatá na vlákninu a vodu, to ale není to hlavní. Obsahuje přirozeně i chrom, který se užívá v řadě přípravků na hubnutí. Jestli hledáte nějakou potravinu, kterou můžete jíst každý den, pak bude brokolice žhavým kandidátem!

A když se správně připraví, tak se jedná o delikatesu. Přesvědčit se můžete v receptu na omeletu s brokolicí.

4. Kokosový olej

Kokosový olej

Kokosový olej má svůj „boom“ již za sebou, ale zdaleka ne každý našel odvahu ho vyzkoušet i v kuchyni. Přitom podle mnohých je to ideální náhrada za ostatní tuky.

Obsahuje totiž unikátní mastné kyseliny ve středně dlouhých řetězcích. Ty pomáhají zrychlovat metabolismus. Tělu se dodává „palivo“, které se ovšem neukládá do tukových buněk.

Kromě vaření se dá kokosový olej využít i jako skvělá péče o pokožku. Má antibakteriální účinky.

5. Edamame (fazole)

Edamame fazole sója

Tuto potravinu asi vůbec neznáte. Není u nás zatím příliš rozšířená, ale kdo ji zkusil, ten často hledá, kde ji koupit v České republice.

Jedná se o nezralou sóju. Tento způsob přípravy se navíc považuje za nejjednodušší způsob konzumace sóji. Tato japonská specialita je ideální třeba jako svačina, ale dobře se hodí i do salátů či polévek.

Fazolky jsou bohaté na vlákninu, takže dobře zasytí a pomáhají správnému trávení.

6. Grepfruit

Grep a hubnutí

Grep je vitamínová bomba, takže se rozhodně hodí v chřipkovém období. Je to ovšem i skvělý pomocník při hubnutí.

Kromě snižování apetitu je prokázané, že grep pomáhá bránit ukládání tukových buněk. Zapomeňte však, že byste si ho dopřávali s cukrem.

7. Chilli papričky

Chilli spalování tuků

Pálivé chilli papričky jsou již dlouho známé jako „startovač“ metabolismu. Může za to především látka zvaná kapsaicin, alkaloid zodpovědný za pálivou chuť.

Ačkoliv pomáhají tělu přeměňovat jídlo na energii efektivněji a spalovat tuky, tak to rozhodně není potravina pro každého.

8. Maliny

Maliny dietní ovoce

Občas je potřeba si život pořádně ochutit! A ovoce je na to ideální, ale je potřeba si hlídat obsah cukru. Maliny jsou výbornými plody. Skvěle chutnají, ale přesto neobsahují příliš cukru.

Chcete-li si dopřát nějaký dezert, pak ho jistě připravte s malinami. Jsou zdravé a přitom se nemusíte bát, že byste jejich konzumací narušili svojí dietu.

9. Avokádo

Avokádo zdravé tuky

Tukům se většinou snažíme vyhýbat, ale u avokáda je tomu jinak. Obsahuje zdravé tuky, které nám naopak pomáhají hubnout.

Avokádo je ideální surovinou do pomazánek nebo i samotná, jako zdravá svačina. Pomáhá zasytit a navíc obsahuje i L-karnitin, který je známým a pro tělo přirozeným spalovačem tuků.

Vyzkoušet ho můžete i jako lahodné mangové smoothie s avokádem.

10. Mandle

Mandle a hubnutí

Desítku uzavírají vcelku „obyčejné“ mandle, které sice mají poměrně vysokou kalorickou hodnotu, ale i přesto je odborníci považují za pomocníky při hubnutí.

Ten kdo za den sní hrst mandlí má větší šanci, že zhubne více kilogramů. Mělo by to být dáno tím, že také obsahují hodně proteinů a zdravých tuků, takže dokáží zároveň dobře zasytit. Určitě zdravější svačinka než čokoládová tyčinka.

Kam dál?