Web Analytics

3 jednoduché kroky pro začátečníky

Pro lidi, kteří ještě neměli problém s kily navíc či něco takového roky neřešili, může být začátek obzvláště problematický. Kde vlastně začít? Na tuto otázku vám nyní možná dáme, alespoň částečně, odpověď.

Vybrali jsme pro začátek 3 body, které jsou možná na první pohled zcela jasné, ale i přesto je většina lidí neřeší. Neberte je jako univerzální návod, spíše jako užitečný „odrazový můstek“. Je třeba začínat malými kroky, takže pokud se cítíte pouze na jeden z nich, je to v pořádku. 🙂

  1. Jezte skutečné jídlo

    Vůbec nejvíce lidé podceňují stravování. Často si až příliš hlídají kalorie a obsah cukru, ale už vůbec neřeší, zda jsou suroviny dobré.

    Sladidla, konzervanty či umělá aromata, to vše je něco navíc, co naše tělo nepotřebuje. Především je to na úkor základních surovin, které přináší výživovou hodnotu a pro tělo jsou lépe stravitelné. Je tedy třeba obsahu chemických látek věnovat zvýšenou pozornost. Snažit se kupovat poctivé a kvalitní potraviny, bez zbytečností. Tělo to dobře pozná, především z dlouhodobého hlediska.
    Více k tématu: Nepočítejte kalorie, zaměřte se na chemii, tvrdí lékařka

  2. Dostatek tekutin

    Ona je voda často velmi přeceňována, co se hubnutí týká, ale i přesto je pitný režim velmi důležitý. Na dostatku tekutin závisí mnoho procesů v lidském organismu a především pak metabolismus.

    Nedostatek tekutin pro vás může znamenat nejen únavu, ale také horší odplavování toxinů z těla. Jedno s druhým je poté naprostou katastrofou pro hubnutí.
    Více k tématu: Pravda o vlivu vody na hubnutí

  3. Najděte svůj oblíbený pohyb

    Hubnutí bez pohybu nejde. Spalování tuku můžete podporovat, můžete si pomáhat, ale většina lidí zhubne především díky fyzické aktivitě. Čím méně ji máte, tím důležitější roli bude, ve vašem úsilí, hrát.

    Zapomeňte na výmluvy, že nemáte ani 5 minut času na cvičení. Vždy se dá najít alespoň pár minut času. Ideální je však najít si takový pohyb, který pro vás bude příjemný. Ať už to bude jóga či pouze vyběhnutí eskalátoru. Je třeba něčím začít a čím více vás to bude bavit/motivovat, tím lépe.


Jaký první krok jste na cestě za štíhlejší postavou udělali vy, nebo se chystáte udělat? Podělte se s námi v komentářích!

Rubriky Hubnutí