Web Analytics

3 vědecky potvrzené způsoby, jak více hubnout

Zaručených rad, které mají nějakým způsobem pomáhat při hubnutí, jsou stovky. Velká řada z nich však nemá žádnou oporu u odborníků a často chybí seriózní výzkumy.

Neznamená to však, že by snad všechny metody a rady byly k ničemu. Vybrali jsme pro vás 3, které jsou známé již dlouho, a jejich funkčnost je podložena vědeckými studiemi.

1. Žvýkání ovlivňuje kalorický příjem

O tom, že žvýkáním se spalují kalorie, se dočtete v mnoha článcích na Internetu. Odborníci často toto tvrzení vyvrací a mírní, protože samotným žvýkáním rozhodně nelze nahradit skutečnou fyzickou aktivitu.

zvykani-graf

To, jakým způsobem přijímáme stravu, však skutečně ovlivňuje i množství kalorií, které svému tělu dodáme. Studie ukázala, že lidé, kteří jedí pomaleji snědí až o 67 kalorií méně (v každém jídle). Tato skutečnost se navíc pojí s tím, že si své jídlo více užijí.

2. Kofein zrychluje metabolismus

Omezit kávu při hubnutí či nikoliv, to je časté dilema všech, kteří se snaží zhubnout. Na jedné straně lze najít spoustu informací o tom, že kofein pomáhá spalovat tuky, ale na straně druhé to, že většina odborníků jako první vyřazuje právě kofeinové nápoje. Kde je tedy pravda?

Podle vědců v prvním případě. Kofein se totiž ve studiích ukázal jako dobrý pomocník pro zrychlení metabolismu. Rozdíl sice není tak závratný, ale je tam.

kofein-metabolismus

Graf ukazuje jaký efekt má kofein na metabolismus štíhlých lidí a těch, kteří v nedávné době zhubli. První skupině pomáhalo 600 mg kofeinu spálit o 150 kalorií více za den, v druhé přibližně poloviční hodnotu (79 kalorií za den).

3. Proteiny proti nutkání jíst

Nepřítelem všech dietářů je nesnesitelná chuť na jídlo. Někteří se potýkají pouze s myšlenkami na jídlo, jiní však musí bojovat s večerními chutěmi, kterým často podlehnou a ke svému vysněnému cíli se tak nikdy nedostanou.

proteiny-studie

Vědci však již několik znají recept na to, jak se vyhnout pocitům hladu při dietách. Strava bohatá na proteiny totiž snižuje nutkavé projevy až o 60 %, což je velmi výrazná změna. Ve studii sledovaly pouze obézní muže a nejlépe si vedli ti, u kterých tvořily 25 % energetického příjmu právě proteiny.

Rubriky Výzkumy