V novém roce jsme teprve krátce, ale přesto už valná většina z nás stačila skončit se svým novoročním hubnoucím předsevzetím. Nejen pro tyto případy jsme pro vás připravili seznam 8 tipů, které jsou jednoduché, ale i přesto mohou výrazně pomoci ve vašem úsilí.

1. Nevynechávejte porce

Jedním ze základních pravidel zdravého hubnutí je pravidelné stravování. Až 6 porcí denně, to je množství, které po pár týdnech může obtěžovat. Je ovšem potřeba se přemoci a setrvat v nastaveném rytmu, aby mohla přijít viditelná změna. Nejlépe pomáhá připravovat si jídlo dopředu, abyste se mohli najíst dietně i když zrovna nestíháte.

2. Počítejte ovoce a zeleninu

Většina z nás by měla sníst 9 porcí ovoce a zeleniny za den. Mnoho lidí však právě na toto zapomíná, což je velká chyba. Abyste se tomuto problému vyhnuli, je ideální zakomponovat ovoce a zeleninu přímo do jídel.

3. Zmenšete své porce

Možná se budete divit, když začnete sledovat výživové hodnoty svých jídel. Často se stává, že si dopřáváme mnohem větší porce jídel, než která bychom potřebovali. Obzvláště pokud přecházíte např. z 3 porcí denně na dvojnásobek.

Hlídejte si doporučený kalorický příjem a podle toho se snažte sestavit svůj jídelníček. Aby talíř nebyl poloprázdný, je možné dodat třeba zeleninu.

4. Vše si zapisujte

Je jedno, zda si budete vést notýsek či využijete nějakou z moderních aplikací, ale zapisujte si svůj denní příjem. Snadno uvidíte, čeho si dopřáváte příliš a jak se vám daří dodržovat nastavený jídelníček. Tyto záznamy se vám navíc mohou hodit i v případě, že se rozhodnete vyhledat pomoc výživového poradce, který vám bude lépe poradit, jaké změny by bylo vhodné udělat.

5. Nepijte kalorie!

Sladké limonády, kávové nápoje a také alkohol, to jsou kalorie přicházejí v tekuté formě. Ty jsou však zcela nadbytečné a především velmi zákeřné, protože si ani nemusíme uvědomit, kolik cukru takové nápoje obsahují. Ideální jsou neslazené čaje anebo obyčejná voda.

6. Dodržujte pitný režim

Pít se musí, ať už hubnete či nikoliv. Voda pomáhá tělu se všemi možnými pochody a důležitá je i pro správné fungování metabolismus. Nejlépe uděláte, pokud začnete svůj den sklenicí vody (např. s citronovou šťávou).

7. Jídlo nejlépe domácí

Nejsnáze se hřeší, když jste nuceni si dát jídlo někde, kde nemáte nad jeho složením kontrolu. Obzvláště při hubnutí je nejvhodnější si připravovat jídlo doma. Máte 100% kontrolu toho, co obsahuje a zda se hodí do jídelníčku.

8. Nenakupujte hladoví

Máte-li hlad, pak si s největší pravděpodobností v supermarketu nevyberete jen zdravé a dietní věci. Nakupovat byste měli chodit především se seznamem, kde budou pouze potraviny, které se hodí k přípravě zdravých a dietních jídel.