Popularitu si americká dieta získává především chutným jídelníčkem, který obsahuje steaky, grilované kuře i kávu. Zkrátka na první pohled nevypadá nikterak omezující a slibuje zhubnutí 1-8 kg během pouhých 2 týdnů.

Jídelníček americké diety

Jíst se musí třikrát denně, ideálně v 8, 12 a 18 hodin. Nutné je dodržovat i pitný režim, který by měl být alespoň 3 litry neslazených nápojů za den.

1. den

Snídaně: Šálek kávy + 1 kostka cukru
Oběd: 2 vejce natvrdo, dušený špenát, rajče
Večeře: Velký biftek, zeleninový salát s citronovou zálivkou

2. den

Snídaně: Šálek kávy + 1 kostka cukru
Oběd: Velký steak, zeleninový salát s citronovou zálivkou, kus ovoce
Večeře: 150 g šunky, bílý jogurt, kostka cukru

3. den

Snídaně: Šálek kávy + 1 kostka cukru, plátek chleba (samotný)
Oběd: Vařené zelí (příp. květák, chřest, kapusta)
Večeře: 2 vejce natvrdo, plátek šunky, zeleninový salát s citrónem

4. den

Snídaně: Šálek kávy + 1 kostka cukru, plátek chleba
Oběd: 1 vejce natvrdo, plátek sýru
Večeře: Ovocná přesnídávka, bílý jogurt

5. den

Snídaně: Mrkvový salát (nastrouhaná s citronovou šťávou)
Oběd: Větší kus ryby nebo střední kuře
Večeře: Velký steak, zeleninový salát

6. den

Snídaně: Šálek kávy + 1 kostka cukru, plátek chleba
Oběd: Grilované kuře, zeleninový salát
Večeře: 2 vejce natvrdo, 1 velká mrkev

7. den

Snídaně: Šálek kávy + 1 kostka cukru
Oběd: 1 grilované kuře, kus ovoce
Večeře: Nic

8. – 13. den

Stejné jako 1. až 6. den…

Má nějaké nevýhody?

Americká dieta bude pro někoho lákavá, pro jiné hotové utrpení. Ačkoliv se může zdát, že je poměrně vyvážená, tak dlouhodobé držení není nic zdravého. Částečné hladovění může skutečně vést k úbytku hmotnosti.

Problémem však bývá tzv. jo-jo efekt, který se u této diety dostavuje téměř vždy. Vrácení k běžnému stravovacímu režimu znamená opětovné přibrání. Zkušenosti lidí s americkou dietou navíc jasně ukazují, že větší omezení příjmu kalorií vede ke slabosti a nedostatku energie. To by se ani při hubnutí nemělo dít.

Výsledky americké diety navíc nebývají nikterak velké. Zhubnutí závisí na počáteční hmotnosti. Čím více vážíte, tím více kilogramů pravděpodobně shodíte, ale procentuálně stejně jako někdo s nižší hmotností. Úbytek tedy nemusíte vizuálně ani zaznamenat.