O tom, že oříšky jsou zdravé a neměly by chybět v žádném jídelníčku, se dočtete všude možně. Stejně tak informace o pozitivních účincích arašídů. Nejnovější studie publikovaná v Journal of Applied Research on Children však odhaluje i možný vliv na tělesnou hmotnost.

Obecně je známo, že konzumace arašídů (ať už jako oříšky či ve formě másla) pomáhá snižovat riziko vzniku cukrovky 2. typu a srdečních onemocnění. Poslední studie z University of Houston naznačuje, že by „burákové máslo“ mohlo být jedním ze způsobů prevence obezity.

Studie zkoumala děti školního věku, které měli po 12 týdnů nahrazené nezdravé svačiny právě arašídy. Výsledky ukázaly, že se jim snížilo BMI oproti těm, kteří zůstali u běžných svačin. Navíc snížení přetrvalo i po skončení studie, dalších 12 týdnů.

Je jasné, že hrst arašídů sama o sobě s nadváhou nic neudělá, ale i přesto je to zajímavé zjištění. Oříškové pomazánky, které jsou dnes plné cukrů, palmového oleje, jsou oblíbenou svačinou (nejen) dětí. Arašídové máslo je přitom mnohem zdravější alternativou.