Británie po četných stížnostech zakázala reklamu prášků na hubnutí

Společnost Omega Pharma Ltd. má velký problém, protože její reklama na prášky XLS-Medical Max Strength vyvolala značnou odezvu. Bohužel ne ve zvýšených prodejích, jak bychom čekali, ale v počtu stížností, které donutily nezávislého regulátora ASA (The Advertising Standards Authority) jednat.

Reklama (viz níže) ukazovala konverzaci dvou slečen, které se připravují na prázdniny. Jedna z dívek si stěžuje, že se jí nikdy nepodaří vejít do šatů, druhá jí proto radí, ať užívá prášky XLS-Medical. Neliší se tedy nijak výrazně od stovek jiných reklam.

Podle stížností i vyjádření ASA však nezodpovědně překládá to, jak by měla vypadat ženská postava. Už na první pohled totiž v reklamě hrají dvě štíhlé dívky. To by mohlo být špatným příkladem především pro mladé dívky.

Další kritika směřovala i na věk dívek. Ačkoliv společnost uvádí, že modelkám bylo 24 a 29 let, tak lidem vadí, že vypadají mladší, dokonce pod 18 let.

Tisková mluvčí společnosti vyjádřila zklamání nad zákazem reklamy, protože všechny produkty značky XLS-Medical mají potřebnou certifikaci a společnost pomáhá s osvětou ohledně zdravého stravování.