Cvičení není nejlepší způsob hubnutí

Léto a krásné počasí láká ke sportování. Možná i vy uvažujete, že začnete se sebou něco dělat. Máte-li jeden z cílů cvičení hubnutí, pak byste měli vědět to, že můžete být pořádně zklamaní z výsledků svého snažení.

Problém toho, zda je pro hubnutí důležitější cvičení nebo strava, se řeší stále dokola. Odborníci cvičení přikládají různou váhu a lidé jsou pak zmatení, protože neví, který názor je ten správný. Pomoci by mohlo zajímavé video, které problematiku osvětluje.

Neumíte-li anglicky, pak věřte, že jedno z prvních tvrzení je, že cvičení je pro hubnutí zcela neužitečné. Je ovšem dobré pro celkové zdraví. Pro hubnutí to není nejlepší „nástroj“, protože je nutné se podívat na to, jak naše tělo využívá energii. U většiny lidí je totiž největší energetický výdej u bazálního metabolismu, tedy zajištění základních tělesných funkcí.

Po cvičení má většina lidí hlad, takže si po námaze často dopřejí mnohem více jídla, než by bylo vhodné. Dále pak mají tendenci být línější, takže místo schodů jedou výtahem apod., protože podvědomě přeceňují cvičení. Aby toho nebylo málo, tak i bazální metabolismus má tendenci se zpomalovat.

Že samotné cvičení není to hlavní potvrzuje i studie, která srovnávala energetický výdej u lidí v civilizovaném světě (sedavé zaměstnání atd.) a domorodci v Africe. I přes zcela rozdílný životní styl a množství fyzické aktivity, počet spálených kalorií za den byl srovnatelný. Důvodem proč jsou v Africe hubení je ten, že se nepřejídají. Spálit 2 koblihy totiž znamená přibližně 1 hodinu intenzivní jízdy na kole.

Zkrátka a dobře, spálit všechny přebytečné kalorie cvičením by trvalo velmi dlouho. Je tedy nezbytně nutné se starat i o to, co jíme.