Aerobní cvičení

Aerobní cvičení je ideální metoda pro všechny, kteří chtějí snížit svou tělesnou váhu. Jedná se o cviky, které jsou zásadně vykonávány za přítomnosti vzduchu (klíčový je pak kyslík). Sporty, které se dají zařadit do rodiny těch aerobních, jsou již podle názvu aerobic, cyklistika, plavání, veslařství, bruslení či spinning. U všech těchto sportů je vyžadována zvýšená tepová frekvence.

Zmíněný kyslík hraje tu nejdůležitější roli. Představme si ho jako nějakého kouzelníka, který dokáže proměnit naše tuky a glukosu na základní zdroj energie, kterým je adenosintrifosfát (zkrácené ATP).

Tyto sporty mají pro nás velmi příznivé účinky. Nejen v podobě neustálého zlepšování v dané pohybové aktivitě, především ale ve výkonnosti kardiovaskulárního systému, ve kterém se postupem času spalují tuky. Je důležité, aby byl sport vykonáván alespoň po dobu 15 minut, jinak jsou výsledky naší dřiny téměř nepatrné. Metoda hubnutí pomocí aerobního cvičení je v poslední době vyhodnocena za jednu z nejúčinnějších. Právě proto láká čím dál tím více příznivců.

Každý máme při vykonávání daného sportu své cíle. A na ty bychom se měli zaměřit. Je důležité, abychom měli přehled o tom, jak vysoká je naše nejvyšší tepová frekvence. V různých specializovaných tabulkách ji nalezneme pod značkou MTF. To je u každého z nás odlišné, ovšem začáteční hranice je většinou směřována k 50-70%.

Specifické běhání

Výjimkou všech sportů je běh. Ten může být totiž chápán jako aerobní, i anaerobní cvik. Krátký sprint, při kterém se velmi zadýcháte a překonáváte tak své meze, je brán jako anaerobní sport. Je tomu tak, protože tělo při vykonávání tělesné aktivity nepohlcuje dostatek kyslíku. Přitom, když si půjdete zaběhat pravidelně a v rámci svých možností, můžete mít jistotu, že se jedná o běh v rámci aerobního cvičení.

Pozor na naprosté vyčerpání

Měli bychom si ale dávat pozor, abychom při vší snaze nepřekročili hranici aerobního režimu. Té se naskytne nejčastěji během 85 % MTF, a to z důvodu, že při tak velké zátěži náš organismus nezvládá dodávat dostatek kyslíku pro tvorbu svalové hmoty. Ze stejného principu bychom si měli dopřávat krátké pauzy v průběhu každých 90 sekund.

Ať už se jedná o jakýkoliv typ sportu, pokaždé nám spoustu přináší. Samé zdravé přínosy pro naše tělo. Je velice výhodný například pro lidi, které trápí potíže s vysokým tlakem, protože aerobní cviky tlak snižují. Dalším důležitým faktorem je, že naše výdrž dokazuje zlepšení chodu srdce a plic. V neposlední řadě se při vykonávání tělesné aktivity hubne a rýsuje se nám naše postava. Je tedy vhodná pro všechny ať z důvodu zkrášlení těla či jako zábavná sportovní aktivita.