Spalovače tuků

 Lipotropní spalovačeStimulační spalovačeTermogenní spalovače 

Vyhledávanou skupinou prostředků na hubnutí jsou tzv. spalovače tuků, které mají zajistit, že metabolismus bude rychleji odbourávat tukové zásoby. Ačkoliv se jedná o poměrně účinné látky, jedná se stále pouze o podpůrný prostředek.

Zda bude spalovač tuků efektivní a pomůže rychleji shazovat přebytečná kila, určuje i jeho správný výběr. Existuje totiž několik různých kategorií a zároveň různých účinných látek, které je nutné vybírat podle mnoha kritérií.

Lipotropní spalovače

  • L-carnitin (L-karnitin)
  • CLA
  • Inositol
  • Omega-3

Tato skupina spalovačů obsahuje látky pro tělo bezpečné. Jejich účinek je v tom,že ovlivňují využitelnost tuků v lidském organismu, tím přispívají i k lepšímu spalování. Výsledky však nebývají nikterak zázračné a často ani citelné.

Nejznámější látkou je L-karnitin, který se považuje za jeden z nejosvědčenějších spalovačů na trhu. I dnes je hojně využíván jako podpůrný prostředek u sportovců a lidí, kteří chtějí hubnout. Některé studie však jeho účinnost vyvrací.

Stimulační spalovače

  • Kofein
  • Synephrin
  • Taurin
  • Forskolin

Tento typ spalovačů je především u lidí s dietou velmi oblíbený. Už z názvu je totiž jasné, že se jedná o látky, které nabuzují tělo. To je žádoucí efekt, protože u dietního režimu se často objevuje únava, nedostatek energie atd.

Látky v této kategorii dokáží do fyzické aktivity nabudit, ale zároveň i podpořit tím, že si pro „nabuzení“ berou energii přímo z tukových zásob. Nechcete-li utrácet peníze za prášky, pak je možné si dávat obyčejnou silnou kávu, ale efekt nebude srovnatelný.

Termogenní spalovače

  • HCA
  • Extrakt ze zeleného čaje
  • Extrakt zázvoru
  • Ginkgo biloba
  • Kofein
  • Capsaicin

Existuje celá řada termogenních spalovačů. Mechanismus účinku spočívá v tvorbě tepelné energie. Organismus spaluje tuky při zahřátí a proto je žádoucí jej podporovat, zvyšuje se tím zároveň rychlost metabolických reakcí.

Obecně se tato kategorie považuje za nejúčinnější. Látkami, které sem patří, lze podpořit spalování tuků i bez fyzické námahy, ale efekt je mnohem silnější, pokud se jedná o podporu sportovní činnosti.