Hubnutí pro lenochy? Nemusíte hned potit krev

Každý by chtěl hubnout bez námahy. Jenže způsoby, které zaručují úbytek hmotnosti bez opuštění gauče jsou v naprosté většině podvod. Existuje tedy vůbec nějaký způsob, jak by líný člověk mohl začít hubnout?

Hubnutí je často o potu a disciplíně, což ovšem neznamená, že se musíte sedřít ve fitku nebo unavit celodenním počítáním kalorií. I malé, vcelku nenáročné, změny dokáží pomoci ubrat nějaký ten kilogram. Rozhodně se nezapotíte!

1. Sklenice vody před jídlem

Není nic jednoduššího než dodržovat pitný režim. Natočit vodu z kohoutku trvá pár sekund. Dostatečný příjem tekutin je u hubnutí důležitý. Před jídlem navíc pomůže k pocitu sytosti.

Hned několik studií ([su_tooltip position=“south“ shadow=“yes“ content=“Boschmann M, Steiniger J, Hille U, et al. Water-induced thermogenesis. J Clin Endocrinol Metab. 2003;88(12):6015-9.“]1[/su_tooltip], [su_tooltip position=“south“ shadow=“yes“ content=“Boschmann M, Steiniger J, Franke G, Birkenfeld AL, Luft FC, Jordan J. Water drinking induces thermogenesis through osmosensitive mechanisms. J Clin Endocrinol Metab. 2007;92(8):3334-7.“]2[/su_tooltip]), ukázalo, že voda dokáže nastartovat metabolismus. Tělo pak spaluje tuky o 24-30 % lépe po dobu téměř 1,5 hodiny, což rozhodně není k zahození. Nejlépe navíc funguje, když se vypije půl hodiny před jídlem.

2. Udělejte malé změny v jídelníčku

Příliš kalorií je problémem většiny lidí, kteří mají nadváhu či obezitu. Nemusíte hned držet diety, ale i malé změny dokáží snížit kalorický příjem výrazně. Může to být tak jednoduché jako nahradit sušené ovoce tím čerstvým.

3. Mlsejte čokoládu

Pravá čokoláda je velmi zdravá. Zapomeňte na mléčné čokolády, které jsou plné tuků a cukru, ale dopřávejte si jako pamlsek skutečně kvalitní čokoládu s vysokým obsahem kakaa. Obsahuje antioxidanty a o linii se bát nemusíte. Ze začátku to možná nebude příjemná změna, ale časem si ji budete vychutnávat víc a víc.

4. Nandavejte si přiměřené porce

Starý a osvědčený trik je dávat si jídlo na menší talíř, protože porce sice bude vypadat velká, ale ve skutečnosti bude tak akorát. A když už jde o porce, tak si nezapomeňte připravovat např. svačiny dopředu. Vyhnete se tak tomu, že byste si nandavali pod vlivem hladu.

5. Vyvarujte se tekutých kalorií

Stačí si dát pár skleniček a vypijete kalorií tolik, že to nestačíte ani spočítat. Ano, řeč je o sladkých limonádách a džusech. Ačkoliv se to nemusí často zdát, řada nápojů je přímo „napěchovaná“ cukrem. Nerozumný pitný režim dokáže zničit celou dietu. Nejlepší je pochopitelně voda, kterou můžete ochutit např. okurkou, citronem, mátou, nebo neslazené čaje (třeba super zdravý zelený čaj Matcha).

6. Nezůstávejte hladoví příliš dlouho

Pocit hladu není nic špatného, pokud ovšem netrvá celý den. Nejíst totiž není efektivní způsob hubnutí. Naopak je potřeba pravidelně jíst, aby jste neměli nízkou hladinu cukru v krvi a neřešili to večerním přejídáním.

7. Dopřejte si více spánku

Tento bod si jistě užijete! Každý z nás rád spí, teď máte i dobrý důvod, proč si pospat trochu více. Dostatečné množství spánku je důležité, abyste měli energii přes den, ale také pro správné fungování metabolismu. Chcete-li hubnout, nezapomeňte spát.

Rubriky Hubnutí