Jestli něco dokáže zkazit dobrý pocit z hubnutí, tak nedosažení vysněné váhy. Věština lidí si jako cíl stanoví zhubnutí určité váhy. Obvykle není problém nějaké to kilo shodit, ale třeba jen ¼ cíle. Místo motivace však vidí neúspěch a hubnutí zanechají, takže shozená kila brzy naberou zpět.

Ve skutečnosti je však i 0,5 kg úspěchem, na který můžete být hrdí. Podle lékařů totiž i zdánlivě malé a „neviditelné“ zhubnutí dokáže výrazným způsobem ulevit tělu. Především pak kloubům. Snižuje se i riziko vzniku cukrovky.

Není tedy důvod považovat i jediný kilogram za neúspěch. I takové zhubnutí třeba jen nahrazením sladké svačiny ovocem může mít pozitivní vliv na vaše zdraví. A je to výsledek, který by měl dále motivovat.

Věda ukazuje, že zhubnutí o 5 % své tělesné hmotnosti výrazně zlepšuje kontrolu glukózy a dobře působí i na jiné orgány jako srdce či ledviny.

Nedávejte si proto jako cíl dramatické změny hmotnosti o desítky kilogramů. Začněte s méně, to pomůže výsledku dosáhnout rychleji. Postupné a malé změny navíc nebývá problém přijmout, alespoň co se týká stravování.