I obézní mohou cvičit, stačí správné aktivity

Máte-li již více než pár kil navíc, pak jistě víte, že cvičit není vůbec nic snadného. I když řada odborníků přikládá stravování větší důležitost, než cvičení, tak pohyb je vždy pomocníkem při redukci tělesné hmotnosti.

Jenže pustit se s vysokým BMI do aktivního sportování, to by znamenalo spíše nějaké zranění, nežli spálené kalorie. Kila navíc jsou pro náš pohybový aparát značnou zátěží, která vede k dlouhodobým obtížím a v případě nárazové aktivity i k poraněním.

Pojďme se tedy podívat na to, jaké fyzické aktivity jsou doporučované pro lidi, kteří už mají pořádných pár kilogramů navíc.

Chůze je vítězem

Za „nejlepší“ volbu lze označit obyčejnou chůzi. Je vhodná prakticky pro každého, bez ohledu na váhu. Dnes totiž již většina z nás nenachodí zdaleka tolik kroků jako dřívější generace, což samozřejmě přináší řadu problémů.

U chůze můžete začít tak, jak vám síly stačí. Klidně stačí obejít každý den dva bloky a postupně si troufat na větší vzdálenosti. Pokud někomu dělá problém i chůze, může si samozřejmě pořídit např. hůlky.

Výhodou chůze je, že se jedná o tělu přirozený pohyb, který je zároveň i lehce aerobní. Navíc není nutné investovat žádné peníze za přístroje či návštěvy fitness centra.

Gymnastický míč vám pomůže

Potřebujete-li zlepšit svoji stabilitu a zaměřit se na břišní svalstvo, pak je gymnastický míč ideálním doplňkem, který by vám doma neměl chybět.

Na Internetu je možné nalézt tisíce různých cvičení, které vám pomohou se dostat do formy. Míč vám bude užitečnou oporou, díky které se v začátcích úplně „nestrháte“.

Plavání není k zahození

Většina lidí nemá přímo v domě svůj vlastní bazén, takže je to aktivita, kterou je potřeba si trochu naplánovat. Plavání však přináší celou řadu pozitivních účinků a je skvělým pomocníkem pro všechny, kteří se chtějí dostat do formy. U plavání totiž zapojíte veškeré svalstvo a voda vám pohyb usnadní.

Nemusí však jít nutně pouze o plavání. Voda nabízí i celou řadu dalších aktivit jako např. aqua aerobik, který má výhodu v tom, že právě díky vodě nezatěžuje klouby a páteř. Než se proto zkusíte pustit do nějakých skupinových cvičení v tělocvičně, zkuste vyzkoušet, zda není pro začátek lepší něco spojeného s vodou.

Témata článku: ,

Kam dál?