Jak funguje hubnutí běháním

Chcete zhubnout a rozhodli jste se zkusit běhání? Pak jste zvolili naprosto správnou, zdravou a dlouhodobě účinnou metodu, která vám kromě úbytku kilogramů přinese celou řadu dalších výhod. Jde sice o metodu poněkud časově náročnější, navíc vyžadující jistou dávku trpělivosti a pevné vůle, ale o to sladší jsou potom výsledky.

Po malých krůčcích to jde rychleji

Rozhodnout se ze dne na den začít jíst zdravě, sportovat, přestat kouřit a držet dietu, to všechno najednou… no, ruku na srdce, kdo z nás by to vydržel dlouho? Náš organismus není stavěný na radikální změny a takové náhlé převraty v životním stylu většinou dlouho nevydrží.

Pokud chceme ve svém životě něco změnit, pak musíme začít pomalu a neklást si velké cíle. Teprve, když si zvykneme na jednu menší změnu, může přijít další. A v případě běhání to platí dvojnásob, nejste-li dosud na žádný sport zvyklí a rovnou se budete chtít vrhnout do běhu, pak vaše tělo zřejmě začne protestovat a motivace se začne rychle rozplývat.

Hlavní je vytrvat

Proto začněte raději po menších dávkách, například dvacet minut třikrát týdně. Teprve až si trochu zvyknete na nový režim a pravidelné běhání se stane součástí vaší rutiny (a samozřejmě vám nebude dělat větší potíže uběhnout těch pár kilometrů), je možní trochu zvyšovat dávky.
Nepřehánějte to hned od počátku, není dobré přejít z dvaceti minut rovnou na hodinu, ale pokud budete nebudete mít týden problémy s třicetiminutovou dávkou, hned následující týden můžete přejít ke čtyřiceti minutám, a tak dále.

Důležité je, aby vás běh bavil a nepřestávali jste (jestli se nemůžete do běhu „dostat“ a pravidelně se do něj nutíte, nemá to cenu a raději zvolte nějaký jiný sport). Pamatujte, že pokud vynecháte jednou, vynecháte pravděpodobně i příště, proto pokud je to jen trochu možné, i když prší, i když jste unavení, i když se vám nechce… vyběhněte! Většinou platí, že po prvních pár minutách se krásně osvěžíte a nebudete litovat, že jste šli ven.

Hlavně nepřestávat! Vaše tělo musí se na běh začít těšit.

A navíc se samozřejmě dostaví vedlejší účinky v podobě váhového úbytku. Nebude to žádná velká změna a půjde to dost pomalu (ze začátku možná dokonce trochu přiberete svalovou hmotu), ale vzápětí se vaše postava začne měnit.

Kam dál?