Jak moc pomáhá nošení fitness náramku shazovat kila?

Nejen fitness náramky, ale i chytré hodinky jsou dnes schopny sledovat fyzickou aktivitu uživatelů, měřit tep, počítat spálené kalorie, ušlé kroky apod. Tyto data pak lze zaznamenávat v mnoha různých aplikacích.

Je to trend, který na první pohled rozhodně vypadá velmi pozitivně. Nejen zapálení sportovci, ale i běžné lidé se více zajímají o fyzickou aktivitu. Pro někoho, kdo chce hubnou, by měl být takový fitness náramek vítaným pomocníkem. Co když je to ale jinak?

Studie ukazuje přesný opak

Dr. John Jakicic s týmem z University of Pittsburgh se podívali na to jak hubne 470 lidí po dobu 2 let. Dospělí s hodnotami BMI mezi 25 až 40 byli na nízkokalorické dietě a zároveň měli zvýšit svoji fyzickou aktivitu. Po 6 měsících polovina účastníků studie dostala zařízení zaznamenávající jejich aktivitu.

Překvapivě hůře si však vedli právě účastníci, kteří dostali zařízení. Takový fitness náramek je užitečná věc, ale jak ukázala studie, může to být i demotivující prvek. Jasně totiž vidíte, jak náročné to ve skutečnosti je. Když se vám nepodaří dosáhnout denního cíle, může se stát, že rezignujete na celkový cíl.

Pokud ovšem patříte do skupiny lidí, které motivuje počet spálených kalorií/ušlých kroků, pak to je jistě dobrá volba. I mobil může posloužit obdobným způsobem. Existuje celá řada aplikací na cvičení, které využívají herních prvků aby motivovali uživatele.

Témata článku: ,

Kam dál?