Jak na hubnutí po padesátce? Pořád stejně!

Období menopauzy přináší ženám řadu změn, které se často podepíší i na váze. Ta se může výrazně zvednout i přesto, že dříve s ní neměly žádný problém. Především ženy se pak okolo 50 roku života již necítí na to být aktivní a dělat větší změny ve svém životním stylu.

Je to pochopitelně špatně. 50 let dnes není žádný věk, takže ani hubnutí nemusí být nemožné. Překvapivě není obvykle potřeba žádných speciálních postupů, ale je potřeba spíše vůle. Mnoho žen totiž uvádí, že nemají čas na cvičení a správnou stravu.

Jíst a pít je základ

Ve vyšším věku mizí pocit žízně. Ten, jak dobře víme z filmu Účastníci zájezdu, ale není rozhodující! Voda je jedním z největších pomocníků při hubnutí, navíc i nejlevnější. Je samozřejmě potřeba se vyhnout slazeným limonádám. Pokud vám „obyčejná“ voda nestačí, můžete si ji ochutit např. citronem či si dát neslazený černý/zelený/ovocný/bylinkový čaj.

[su_label type=“important“]Doporučujeme:[/su_label] Detox Water: Zdravá voda, kterou si snadno připravíte sami

Setkat se můžete s radami, že je nutné vynechat alkohol. Bohužel ne každý si ho dokáže zcela zakázat. Minimálně byste ho měli hodně omezit…

Metabolismus nemůže správně fungovat nejen bez dostatku tekutin, ale také živin. I zde řada žen chybuje, protože se začne velmi omezovat v jídle, když vidí, že váha šla nahoru. Ať už je vám 20 nebo 50, je potřeba jíst pravidelně a dodat tělu všechny potřebné látky. Ty se samozřejmě v průběhu času mění, ale hladovění rozhodně není správnou cestou.

Pohyb by chybět neměl

Je pochopitelné, že se vám v 50 letech nebude chtít sportovat a pravidelně cvičit, především pokud jste to nikdy dřív nedělali. Nicméně fyzická aktivita není nezbytná jen pro hubnutí, ale pro celkovou vitalitu.

Není potřeba se pouštět hned do běhání, postačí pravidelné procházky. Existuje i celá řada cvičení, které zvládnete i kilogramy navíc. Máte-li toho hodně, pak vám jistě přijde vhod relaxace u jógy. Možností jsou stovky. Důležité je začít.

Zkuste si proto najít čas 2-3x týdně na nějakou aktivitu. Uvidíte, že se budete cítit lépe i po psychické stránce a po nějaké době jistě uvidíte výsledky  i na svém těle.

Rubriky Hubnutí