U každé činnosti bývá nejtěžší vůbec začít. V případě hubnutí to platí dvojnásob, protože sebou přináší obvykle spíše nepříjemné změny, které narušují doposud pohodlný život. Nepodaří-li se vám to již na začátku „chytnout za správný konec“, pak možná zůstane jen u dalšího neúspěšného pokusu.

Hubnutí je samozřejmě velmi individuální, takže nelze nikdy sestavit jednoduchý návod, který by fungoval každému člověku, protože někdo má kila navíc kvůli nemoci, někdo z přejídání atd. Nicméně existují obecně platné zásady, které vás minimálně nasměrují tím správným směrem. Pojďme se tedy podívat, jak začít správně hubnout.

Rovnoměrně rozložit jídla

Nadváha je ve většině případů způsobena tím, že máme nevyvážený energetický příjem a výdej. Proto by měl být jídelníček to, na co se určitě ze začátku zaměříme, protože dokáže zajistit viditelné výsledky.
[su_note note_color=“#ffbd36″ text_color=“#000000″ radius=“0″]

Chceme-li hubnout, je potřeba mít výdej energie vyšší než příjem.

[/su_note]
Tímto zlatým pravidlem se můžete řídit. Je ovšem důležité si stravování správně rozvrhnout. Metabolismus potřebuje pravidelný příjem potravy, aby nebyl nucen si vytvářet zásoby „na horší časy“. Pro mnoho lidí proto bývá překvapení, když jim lékař/poradce doporučí jíst menší porce 5-6x denně. Pro úspěch je ovšem nutné si tento režim osvojit.

Složení jídla hraje roli

Spočítat kalorie, rozdělit na celý den a hubnout. Takto to ale rozhodně nefunguje, protože není důležité pouze to, kdy jíme, ale také, co jíme. Uzeniny rozvržené do 6 pravidelných porcí nám rozhodně s hubnutím nepomohou.

Zajímat se o složení potravin a jídel by měla být přirozená součást stravování. Mnohdy vůbec nemáte tušení, co všechno mohou některé potraviny obsahovat. Omezit byste samozřejmě měli především potraviny s vysokým obsahem tuků a sacharidů.

Je dobré si pravidelně kontrolovat, že váš jídelníček obsahuje dostatek ovoce a zeleniny. Právě ty totiž mnoho lidí téměř ignoruje a přitom si myslí, jak zdravě se stravují. Například zelenina jako příloha je ideálním způsobem, jak svému tělu dodat vitamíny, vlákninu a minerály.

Aby toho nebylo málo, tak samozřejmě hraje roli i to, čím jídlo zapíjíme. Sladké a dietní limonády rozhodně nejsou tím pravým. Jejich negativní účinky těžko vynahradíte. Ideální je čistá voda a případně neslazené čaje.

[su_label type=“warning“]Přečtěte si:[/su_label] Zvolit dietní limonádu? Studie říká, že se „dojíte“ nezdravým jídlem!

Na drastické diety ani nemyslete

Hubnutí = dieta. Tato rovnice rozhodně již dávno neplatí. Rozhodně nelze za správnou dietu považovat tu, kterou označujeme jako tzv. drastickou. Omezit se pouze na několik málo potravin je velkou chybou, i když to může být pouze krátkodobě.

Drastické diety obvykle slibují rychlé zhubnutí za pár dní či velké úbytek při delším držení. Budete-li je držet několik dní, pak možná zhubnete, ale za cenu toho, že se dostaví jo-jo efekt, takže snaha to bude zcela zbytečná. Delší držení takových diet může vést i k vážným zdravotním problémům, protože tělo potřebuje mnoho důležitých živin, aby správně fungovalo a také spalovalo tuky.

Nenechte se zlákat tímto lákadlem. Ať se bude jednat o sebechutnější dietu, z dlouhodobého hlediska to nepřinese žádný pozitivní výsledek. Raději se soustřeďte na to, aby vaše stravování bylo dietní, ale zároveň poskytovalo tělu vše, co potřebuje.

[su_label type=“important“]Více informací:[/su_label] Diety pro rychlé hubnutí: Proč vám nefungují?

Přidejte pohyb

Stravování je bezpochyby klíčovou součástí redukce tělesné hmotnosti, ale bez pohybu to bude vždy velmi obtížné. Přidáte-li i dostatek pohybové aktivity, zlepšíte si nejen své zdraví, ale zároveň i urychlíte hubnutí. Optimální je tzv. aerobní aktivita.

Není potřeba hned začít běhat maratony, bohatě postačí i svižná chůze či jízda na rotopedu. Důležité je, abyste se pohybu aktivně věnovali několikrát týdně a zvykli si na něj. Je proto vhodné si vybrat něco, co nás těší.

Prášky za vás nezhubnou

Možná doufáte, že se vám podaří objevit nějaký přípravek, který vás zbaví tuků bez toho, abyste museli měnit svůj životní styl. Takhle to ovšem nefunguje a v dohledné budoucnosti ani nebude. Změnit svoji postavu vyžaduje značné úsilí, které nelze nahradit prášky či čímkoliv jiným.

Jediné, co zhubne při pořízení prášků na hubnutí, bude vaše peněženka. Ano, některé tyto produkty mohou pomoci ve vašem úsilí, ale nelze je nikdy brát jako samotné řešení.

[su_label type=“success“]Doporučujeme:[/su_label] Velký průvodce prášky na hubnutí

Nebojte se nechat si poradit

Motá se vám ze všech rad a pojmů hlava? Pokud se o výživu nezajímáte, je to samozřejmě mnohem těžší změnit svůj životní styl svépomocí. Je potřeba si nastudovat mnoho informací a poté je správně aplikovat v praxi. Nezvládne to každý, ale většina lidí to raději vzdá než si nechat pomoci od někoho jiného.

Nechat si poradit rozhodně není nic, za co byste měli stydět. Zajít za výživovým poradcem může ušetřit mnoho času, protože nebudete muset trávit dlouhé hodiny trávit hledáním informací. Ušetřený čas může strávit příjemnějšími činnostmi. Poskytne vám také důležitou zpětnou vazbu a pomůže s motivací ve chvílích, kdy nejde hubnutí tak rychle, jak byste si přáli.