Web Analytics

Můžete být zároveň plnoštíhlá i zdravá?

Stále větším trendem jsou plnoštíhlé modelky, které se dostávají na titulní strany módních magazínů. Mnoho lidí to vnímá jako pozitivní změnu, která boří zažité představy o tom, že krásná žena musí být štíhlá až zcela vyhublá.

Nadváha a obezita je však spojována s mnoha zdravotními obtížemi a především větším rizikem některých chorob. Jde tedy vůbec dohromady, aby byl člověk plnoštíhlý, ale zároveň i zdravý?

Záleží na aktivitě

Posuzovat zdravotní stav na základě obvodu pasu je nesmyslné. I lékaři tvrdí, že je důležité se zaměřit především na to, jak je daný člověk aktivní. Pokud má dostatek fyzické aktivity, pak na tom může být i s nadváhou dobře.

S nadsázkou lze tvrdit, že je „lepší být tlustý a zdravý, než hubený a nemocný“. Což je sice povzbudivá zpráva, ale na druhou stranu je zde mnohem více faktorů. Neznamená to, že bychom svá kila navíc měli ignorovat, nebo je dokonce považovat za „zdravá“.

Výživa je také podstatná

Ačkoliv se stále vedou spory o tom, co má větší význam, zda fyzická aktivita či jídelníček, je jasné, že právě správná strava má velký význam. Ani pravidelné běhání nedokáže napravit negativní účinky špatného stravování.

Skládá-li se váš jídelníček především z různých prefabrikátů a fastfoodových jídel, pak lze těžko očekávat, že po zdravotní stránce bude vše v pořádku i s kily navíc. Naopak je to právě ten případ, kdy se nadváha/obezita stává nebezpečnou.

Změna jídelníčku bývá většinou mnohem těžší, než přidání fyzické aktivity. Především, pokud bylo dosavadní jídlo spíše nezdravé a sladké. Přechod na zdravější stravu nezvládne každý. Výsledky takové změny však nejsou pouze v úbytku váhy, ale celkovém zlepšení kvality života.

Rubriky Hubnutí