Nastartujte letní hubnutí s pomocí 5 jednoduchých kroků

Pomalu, ale jistě, přichází část roku, kdy se všichni budeme starat o to, jak vypadáme v plavkách. Kdo nezačal s hubnutím v lednu, ten nyní usilovně hledá zaručené a rychlé způsoby, jak se zbavit alespoň pár kilogramů.

Nemáte-li problémy s nadměrným množstvím podkožního tuku, pak by vám pro začátek mohlo stačit některé ze základních doporučení pro hubnutí. Máme připraveno hned 5 tipů, které jsou snadné a můžete s nimi začít prakticky hned. Poctivým dodržováním se můžete za pár týdnů těšit na výsledky svého snažení.

1. krok: Odstranit pokušení

Čokoládě nedokážete odolat? Pak první, co musíte udělat je odstranit ji z dosahu. Doma si neschovávejte žádné sladkosti, ani jiné pochutiny, kterým nedokáže říct „ne“ a berete si je místo zdravých potravin.

Zní to jednoduše, ale je potřeba dodržet toto pravidlo striktně dodržet. Dát sladkosti, chipsy apod. ve skříni úplně dozadu prostě nestačí! Nedostatek silné vůle nahradíte tím, že takové potraviny ve své domácnosti vůbec mít nebudete.

2. krok: Deník

Vedení deníčku vám může připadat jako dětinské, ale má to smysl. Místo zážitků si však zapisujte všechno, co sníte a vypijete. Kromě toho přidejte i informaci o tom, jak hladoví jste se cítili (např. od 1 do 5).

Zdá se, že je to naprostá zbytečnost, ale doporučuje to řada výživových poradců. Jednak budete dobře připraveni v případě, že byste se rozhodli nějakého navštívit, protože vám bude moci ihned zhodnotit dosavadní jídelníček, ale možná i vy budete překvapeni, kolik toho vlastně spořádáte.

3. krok: Přemýšlejte o jídle

Zní to podivně, ale v dnešní době je potřeba o jídle přemýšlet stále více. Mnoho lidí jí a vůbec netuší, kolik kalorií spořádají, jaké složení mají jejich jídla atd. Zahnat pocit hladu je dobré, ale pokud to nebudete dělat správně, tak se jednou nebudete stačit divit pohledu do zrcadla. Proto vždy zvažte, zda je toto jídlo připraveno jak nejlépe může a zda by nebyla zdravější nějaká jiná varianta.

4. krok: Více se hýbejte

Pohyb, pohyb a zase pohyb. Víme to všichni, že se v 21. století nehýbeme tolik, kolik bychom správně měli. Dejte však stranou výmluvy, že není čas, že nemáte sportovní vybavení apod. Každý můžeme mít více pohybu, stačí chtít.

Nemusíte hned běhat maraton. Místo výtahu zvolte schody, běžte se projít… pokud nespěcháte, prostě se projděte. Postupně můžete přidávat více fyzických aktivit a změnit svůj životní styl.

5. krok: Čerstvé potraviny

Málokdo má v jídelníčku dostatek čerstvého ovoce a zeleniny. Přitom právě tato změna může být prospěšná nejen pro hubnutí, ale i pro celkové zdraví. Ačkoliv se to nezdá, tak ovoce i zelenina se výborně hodí jako svačina či příloha. Vyvážené stravování je poznat mimo jiné i podle toho, jak pestrobarevná jídla máte.