Nedostatek hořčíku v těle přispívá k nadváze

Není žádným tajemstvím, že průměrně každý třetí Čech trpí nedostatkem hořčíku. Ačkoliv se většina z nás zaměřuje na dostatek vitamínů, tak minerální látky často opomíjíme, přitom je právě hořčík klíčovým prvkem pro správné fungování organismu.

Hořčík je důležitý pro získávání energie a všechny reakce, které s přeměnami energie v těle souvisí. Známý je jeho pozitivní vliv na svaly a přenos nervových vzruchů, toho využívají především lidé, kteří sportují. Kupodivu však magnesium hraje důležitou roli i v případě metabolismu tuků a cukrů. Nedostatek způsobuje to, že diety a cvičení nejsou zdaleka tak účinné.

Jak poznat, že trpím nedostatkem

Obvykle lidi napadne, že trpí nedostatkem hořčíku, ve chvíli, kdy začnou trpět svalovými křečemi. Existuje však mnoho faktorů, které mohou poukazovat, že riziko nedostatku hořčíku je u vás zvýšené. Lze si provést i jednoduchý „hořčíkový test“.

Nedostatkem hořčíku možná trpíte, pokud:

  • pijete hodně kávy a máte špatný pitný režim
  • pijete alkohol několikrát týdně
  • jíte tučná jídla a konzumujete málo zeleniny/ovoce/luštěnin
  • máte vyšší BMI a obvod pasu nad 80 cm
  • trpíte cukrovkou
  • máte křeče, cítíte se unavení

Nejlepší zdroj hořčíku

Jak hořčík doplnit? Reklamy nás zásobují mnoha přípravky, které obsahují nejen hořčík a slibují, že zmizí únava. Faktem je, že pro tělo je nejideálnější získávat hořčík v tekuté formě. Minerální vody obsahují hořčík ve formě iontů a jeho biodostupnost je lepší.

Pravidelné pití minerální vody, která je bohatá na hořčík, vám rozhodně nemůže nijak uškodit. Je ovšem nutné si ohlídat obsah sodíku, který by v případě pravidelného pití měl být nízký.

Kam dál?