Nedostatek spánku vede k přejídání

Stává se vám často, že máte chuť na něco sladkého a sníte toho za den více, než byste měli? Na vině může být nedostatek spánku, který vede ke stresu a také přejídání.

Právě přejídání může vést k mnoha zdravotním problémům. Snadno rozpoznatelná je nadváha (resp. obezita), ale při špatném jídelníčku se může zvyšovat riziko nemocí jako je cukrovka či onemocnění srce.

Únava zvyšuje apetit

Vědcům se samozřejmě podařilo zjistit, jak celý tento proces funguje. Za vše může nedostatek spánku, který zcela logicky vede k únavě. Právě únava mění hormonální aktivitu tak, aby tělo mělo větší apetit a zároveň byl člověk ve stresu. Taková kombinace je dlouhodobě velmi nebezpečná.

Nedostatek energie se pak naprostá většina lidí snaží kompenzovat zvýšeným příjmem potravin. Obvykle však nezdravých či velmi sladkých. Různé dortíky apod., které při pravidelné konzumaci snadno „vykouzlí“ nepěkné tukové zásoby.

Mnoho faktorů

Je všeobecně známé, že naše zdraví a především „tloušťku“ ovlivňuje strava. Správný jídelníček dokáže odstranit mnoho neduhů, ale platí to bohužel i opačně, špatný jídelníček přináší zdravotní obtíže. Známé je to natolik, že to mnoho lidí ignoruje.

Novým zjištěním by však mělo být, že to, jak se stravujeme, ovlivňujeme i dalšími faktory. Právě spánek se v dnešní uspěchané době podceňuje, přitom má vliv nejen na hubnutí. Spíte-li dlouhodobě nedostatečný počet hodin, pak je nejvyšší čas svůj spánkový režim napravit. Výsledky na sebe nedají dlouho čekat a možná příště odoláte i sladkým zákuskům, protože energie budete mít dostatek.

Rubriky Výzkumy