Nepočítejte kalorie, zaměřte se na chemii, tvrdí lékařka

Počítat kalorie ráno, k obědu, večer a když nic jiného, tak opět počítat kalorie. To je mantra, kterou si mnozí osvojili, protože doufají, že jim přesně toto pomůže s hubnutím. Co když to tak snadné není?

Mohlo by se zdát, že sledování přísunu kalorií, jejich počítání a omezení může být univerzálním klíčem ke štíhlé postavě, ale není tomu tak. Roli zde hrají i další věci, které je potřeba sledovat. Jednou z nich jsou i oblíbená „éčka“ v potravinách.

Chemie v potravinách je mnohými zcela ignorovaná, ale je to právě ona, která může zmařit snahu o zhubnutí. Omezení cukru a tuku v potravinách je poměrně snadné, ale tzv. éčka už snadno přehlédneme, případně je považujeme za prospěšné.

Základem skutečného a trvalého zhubnutí by mělo být zdravé tělo. To ovšem přísunem velkého množství chemických látek, i když dietních, nezajistíme. Kvalita potravin je klíčová a je lepší přijmout víc kalorí bez chemie, než méně s nějakými „éčky“ navíc.

Kontroverzní sladidla

Mnohé lidi v posledních letech překvapila umělá sladidla, která se běžně přidávají do nápojů jako náhrada cukru. Většina těchto nápojů má poté označení „dietní“ či „bez cukru“, což budí dojem, že neobsahují žádné kalorie a není tak možné ztloustnout. Je to ale mýtus.

Studie ukazují, že umělá sladidla ve skutečnosti nejspíše přispívají k tloustnutí, protože nutí tělo zkonzumovat později více kalorií, než kdyby místo nich byl klasický cukr. Snaha omezit přísun cukru tak ve výsledku může být zcela kontraproduktivní, což je zcela šokující zjištění!

A ani na jejich bezpečnosti se vědci neshodují. Někteří dokonce přiznávají, že jejich vliv na lidský organismus, především z dlouhodobého hlediska, není zcela jasný.
„Nejděsivější věc je, že přesně nevíme, co tyto chemické látky mohou do budoucna udělat s našimi těly,“ dodává lékařka Sally Norton, která se zaměřuje na chirurgickou léčbu obezity.

Je jisté, že po půl litru limonády se sladidly nepřiberete, ale pokud je konzumace pravidelná, už to může znamenat problém.

Kam dál?