Web Analytics

Předsevzetí mohou mít i opačný efekt, varuje lékař!

Zatímco všichni již mají svá novoroční předsevzetí sepsaná, tak odborníci kroutí hlavami. Podle nich jde totiž o zcela špatný přístup k hubnutí, který se nejen ve většině případů mine účinkem, ale může způsobit i další problémy.

Podobný pohled na věc má i kardiolog Dr. Kevin Campbell, který od předsevzetí odrazuje. Tvrdí, že nerealistická očekávání a enormní zátěž vede k selhání. Sám však nabízí hned několik rad, jak se v novém roce poprat s kily navíc a to zdravou cestou.

Nezaměřovat se na čísla

„Zhubnout 20 kg za 20 dní.“ Nějak podobně zní mnohá předsevzetí, což je zcela špatně. Lidé by se podle Dr. Campbella neměli zaměřovat na čísla a váhu obecně. Často je totiž velmi těžké stanovit nějaký realistický cíl. Tím více, pokud doposud nijak aktivně nežili.

Místo toho je dobré si klást otázky jako „mám více energie?“ apod. Ale především si dát obecnější cíle, které však vede i k hubnutí:

  • Začít se více hýbat (např. procházka několikrát do týdny)
  • Jíst zdravěji (např. každé 6. jídlo bude zeleninové)

Tyto zdánlivě malé a často jednoduché úkoly vedou ke zdravějšímu životnímu stylu. A podle doktora úbytek hmotnosti často následuje sám.

Doporučujeme: Zhubnout: Druhé nejčastější novoroční předsevzetí

Alkohol přiměřeně, pohyb určitě

Nápoje, které obsahují alkohol, jsou v hubnutí diskutovaným tématem. Odborníci se však většinou shodnou, že se jedná spíše o „prázdné kalorie“, které mohou být spíše přítěží. V přiměřeném množství však není potřeba se jich nějak výrazně obávat. Není tedy nutností při hubnutí zcela abstinovat.

Co je ovšem, i podle Dr. Campbella, zcela nutné, je pohyb. Začít se hýbat by měl každý, kdo chce zdravě žít a zhubnout. Nemusí to být sport, stačí 20minutová procházka každý den po večeři. Důležité je začít se více pohybovat a postupně přidávat další pohyb, podle svých možností. Jít hned v lednu do fitness centra, když jsme doposud žádný pohyb neměli, by bylo špatné.

3 rady, jak hubnout od Dr. Campbella

A pokud si stále myslíte, že je hubnutí složité, pak pro vás máme i tři tipy, kterými se zvládne řídit každý. Jsou to zdánlivě malé změny, které však pomohou každému na cestě za ideální váhou a zdravím.

  1. Pohybovat se každý den
  2. Jíst zdravěji + přidat více zeleniny
  3. Usmívat se a užívat si života
Rubriky Hubnutí