Studie tvrdí, že pravidelné cvičení obezitě nezabrání

Tým britských kardiologů se rozhodl, že je nejvyšší čas vyvrátit mýtus o tom, že pravidelné cvičení stačí jako prevence obezity.

V aktuálním čísle uznávaného časopisu British Journal of Sports Medicine tvrdí, že i přesto, že pravidelné cvičení pomáhá snižovat riziko vzniku srdečních chorob, demence, některých druhů rakoviny i cukrovky II. typu, tak hubnutí nepomáhá, pokud tedy není spojeno i se změnou v jídelníčku.

Špatné stravování nepřeběháte

Především lidé s BMI (spočítejte si své na kalkulačce BMI) 30 a více, by měli svému jídelníčku věnovat velkou pozornost.

Podle autorů studie není tolik podstatné množství kalorií, jako jejich zdroj. Kalorie z cukrů totiž podporují ukládání tuku a zároveň zvyšují pocit hladu. Opakem jsou kalorie získané z tuku, které zvyšují pocit sytosti.

Efektivní a jednoduchá cesta k prevenci obezity je omezení příjmu karbohydrátů. Za vůbec nejhorší jsou považované slazené nápoje. I přesto, že výrobci upozorňují na nutnost fyzické aktivity, zjevně pouze pohyb nestačí.

Chcete-li tedy skutečně shodit, je nutné se stravovat vyváženě, mít kalorie pod kontrolou a samozřejmě přidat i fyzickou aktivitu. Doporučení je 300 minut týdně některé z těchto aktivit: rychlá chůze, běh, plavání či tenis.

Reklama
580x400.png
Rubriky Hubnutí