Stání 6 hodin za den vás zbaví tuku

Sedavé zaměstnání či životní styl může vést k celé řadě zdravotních obtíží. Lékaři se nebojí srovnání např. s rakovinou, protože i zde hrozí zkrácení délky života. Častěji se však hovoří o problémech se zády či bolestmi, ale co obezita?

Odborníci nyní přicházejí z čerstvými závěry, které pocházejí ze studie University of Texas, ze které je jasné, že sezení může mít za následek nadbytečné kilogramy. Jejich zjištěním je, že už pouhé stání 6 hodin denně může snížit množství tuku až o třetinu.

Američtí vědci se zaměřili na 7 000 dospělých a jejich způsob práce (sedavé oproti stání). To porovnali s jejich BMI, procentem tělesného tuku a obvodem pasu. Podařilo se jim zjistit, že muži, kteří stáli ¼ času měli o 32 % nižší pravděpodobnost obezity. U lidí stojících polovinu času byl výskyt obezity nižší dokonce o 59 %. Podobné výsledky byly pozorovány i u žen.

Je sice brzy dělat jednoznačné závěry, což připouští i vědci, ale minimálně to něco naznačuje. Sezení v práci, sezení u televize, sezení u počítače, to jsou desítky hodin týdně, které trávíme v často nepříjemné poloze. Kromě jiných obtíží to evidentně může mít vliv i na obvod našeho pasu. Zkuste tedy chvílemi pracovat či sledovat televizi ve stoje. Společně s další fyzickou aktivitou to může být dobrý způsob, jak se vyhnout nepříjemné „pneumatice“.

Kam dál?