Web Analytics

Tajemství expertů na hubnutí

Rad, jak zhubnout, známe všichni celou řadu. Od nejrůznějších cvičení, až po seznam potravin, které bychom neměli vůbec konzumovat. Jenže se jedná především o zákazy a příkazy, co a jak dělat. Po čase je to však spíše kontraproduktivní, ale experti znají i příjemnější doporučení. Na několik z nich jsme se podívali.

Mějte se rádi

Sebekritické myšlenky jsou něco, co nás ve skutečnosti může velmi vzdalovat od řešení problémů (nejen) s váhou. I když pohled do zrcadla není zrovna příjemný, neměli byste se popisovat špatnými slovy. Negativní myšlenky můžou ve větším množství vést k tomu, že přejídání a apatii.

Neřešte, co nejíst

Většina z nás se zaměřuje na to, co nejíst. Tento přístup sice ukazuje i to, co by bylo vhodné do jídelníčku zařadit, ale až na druhém místě. Přemýšlením o tom, že si „nemůžu dát čokoládu“ apod. se nevhodná jídla stávají téměř všudypřítomná, což je velkým pokušením, kterému často nejde odolat. Řešením je zaměřit se na potraviny, které by neměli v jídelníčku chybět.

Plánujte

Nákupní seznam, připravená jídla, ale i to, kdy si dopřejete něco nedietního. Snažte se mít svůj režim správně naplánovaný. Vyhnete si tím situacím, kdy nemáte dostatek času a energie k přípravě zdravých jídel a jste nuceni „šáhnout“ po nezdravé stravě. Časem můžete totiž zjistit, že si dopřáváte mnohem více, než jste předpokládali.

Zároveň si dopřejte dostatek času. Zhubnutí není něco, čeho by bylo možné dosáhnout rychle. Má-li být hubnutí zdravé, potřebuje svůj čas. Stejně tak viditelné výsledky. Raději se připravte na to, že budete hubnout několik měsíců, než se dostanete na uspokojivou váhu.

Stravujte se především výživně

Chybou, kterou dělá mnoho lidí, je honba za „zdravým“ jídlem. Hledáme, které potraviny mají nejméně kalorií a zda nejsou tučné, ale úplně zapomínáme, že z jídla má naše tělo fungovat. Aby mohl organismus pracovat tak jak má, potřebuje i dostatečné množství živin.

Především u diet se snadno stane, že tělo nedostává některé vitaminy či minerální látky. Vyřadíme totiž z jídelníčku zdroje mnohých důležitých látek. Chyba, která se může vrátit až po delším čase. V první řadě se tedy zaměřte na to, zda vašemu tělu dodáváte vše, co potřebuje, poté na dietu.

Rubriky Hubnutí