Tip #5

Tip #5: Vařte s kokosovým olejem

Kokosový olej je velmi zdravou potravinou, která se stala v posledních letech populární. Obsahuje velké množství speciálních MCT (Medium-chain triglycerides) tuků, které se v těle metabolizují úplně jinak. Ukázalo se, že pomáhají zrychlovat metabolismus a snižovat chuť k jídlu, takže sníte až o 250 kalorií za den méně.

Nezapomeňte však, že tato změna není pouze o tom, že k jídlu přidáte navíc trochu kokosového oleje. Je potřeba s ním zcela nahradit nějakou dosavadní surovinu či začít jídla připravovat trochu jinak s jeho pomocí.

Tip #4

Tip #4: Ke snídaní proteiny

Vajíčka ke snídaní jsou skvělý nápad, především pokud se snažíte zhubnout. Jsou zdravá a především obsahují proteiny. A studie ukazují, že nahradit obilné potraviny právě vajíčky vede k tomu, že v následujících hodinách bude váš kalorický příjem menší.

Nemáte rádi vajíčka? Žádný problém, stačí si dát něco jiného, co obsahuje kvalitní proteiny a výsledek by měl být stejný.

Tip #3

Tip #3: Pijte kávu

Káva bývá neprávem označovaná jako nevhodná při hubnutí. Pravdou ale je, že obsahuje velké množství antioxidantů a kvalitní káva má na lidský organismus řadu blahodárných účinků. Obsažený kofein navíc dokáže zrychlit metabolismus o 3-11 % a tudíž i spalování tuků až o 29 %.

Pochopitelně takové účinky nebude mít káva s mlékem a velkým množstvím cukru, kterou si však řada lidí ráda dopřává i několikrát denně.

Tip #2

Tip #2: Pijte vodu

Říká se, že pití obyčejné vody pomáhá hubnutí. A je tomu skutečně tak. Hned několik studií (1, 2), ukázalo, že voda dokáže nastartovat metabolismus. Tělo pak spaluje tuky o 24-30 % lépe po dobu téměř 1,5 hodiny, což rozhodně není k zahození. Nejlépe navíc funguje, když se vypije půl hodiny před jídlem.

Tip #1

Tip #1: Pravidlo červené, oranžové a zelené

Každé vaše jídlo by mělo mít na talíři alespoň jednu z těchto barev. I malou porcí zeleniny/ovoce, kterou budete mít u každého jídla, můžete výrazně ovlivnit svůj jídelníček. Zeleniny/ovoce konzumujeme obecně méně a když bude na vašem talíři, tak nezbude místo pro jiné „kalorické bomby“. Bonusem je pozitivní vliv na kůži.