Vynechávání porcí vede k přibírání

Vynechání některých jídel je oblíbenou metodou těch, kteří chtějí zhubnout bez větší námahy a změn. Zní to celkem logicky, méně porcí = méně kalorií. Ovšem realita už tak optimistická nebývá.

Velkým překvapením pro lidi bývá, že i když svůj příjem potravy omezí pouze na jediné jídlo za den, tak často přiberou. A nové studie ukazují, že tady mohou hrozit i jiné zdravotní problémy.

Větší břicho i riziko cukrovky

Nová studie, zaměřená právě na vynechávání některé z porcí za účelem zhubnutí, ukazuje, že toto jednání může vést ke zvyšování váhy.

Půst podle vědců spouští procesy, které mají za následek ukládání tuku v oblasti břicha. Mimo to se zvyšuje riziko vzniku cukrovky II. typu.

Podle zjištění se při vynechání jídla narušuje proces reakce jater na insulin. Normálně by játra produkovala gluḱózu pro tělo, pokud by v krvi nebyl inzulin. Ten se vyplavuje právě při nasycení. Takto ovšem tělo nereaguje správně a nezastavuje vyplavování glukózy. Ta se ovšem, jako nadbytek, musí někde uložit.

Nadměrné množství cukru nemá za následek pouze „špeky“, ale i poškození orgánů a může spouštět zmiňovanou cukrovku.

Řešení: Pravidelně malé porce

Vlastně se nejedná o žádný převratný objev. Už dlouhá léta se místo hladovění a diet doporučuje především změna jídelníčku, ale také pravidelná strava přes den. Může to být až 6 porcí za den.

Ze začátku to může být nepohodlné jíst pravidelně menší porce, ale stále lepší, než řešit negativní dopady hladovění.

Kam dál?