Zdravé plody Goji: Pomohou i s hubnutím?

Asijskou rostlinu Kustovnice čínská dnes známe především pro její červené plody „Goji“. Zdraví prospěšných látek je zde více, než v běžném ovoci a proto se i kustovnice zařazuje mezi tzv. superpotraviny. Jenže není to pouze prevence nemocí, ale i vyhledávaný pomocník při hubnutí. Dokáží však Goji odbourávat přebytečný tuk?

Plody plné zdraví

Goji nemají ani v oblasti superpotravin velkou konkurenci. Výživové hodnoty, které tyto plody mají, jsou téměř ohromující. Podívejte se sami:

  • Až 500x více vitaminu C než v pomerančích
  • Více betakarotenu než je v mrkvi
  • 18 druhů aminokyselin
  • 21 stopových prvků (např. zinek, železo, vápník, selen či měď)
  • Vitaminy B2, B2, B6 a E

Není tedy žádným překvapením, že se plody kustovnice používají již po staletí v tradiční čínské medicíně. Obsah silných antioxidantů předurčuje Goji k pravidelné konzumaci, jako prevenci před rakovinou a stárnutím organismu.

Nedávné výzkumy navíc naznačují, že plody kustovnice čínské podporují imunitní systém a redukují množství antigenů, které souvisí s rozvojem alergických onemocnění.

Goji na hubnutí

Bobule Goji si v poslední době získali dobrou pověst u lidí, kteří se snaží zhubnout. Nahradit nejrůznější prášky přírodními plody, to zní jako dobrý krok. Dokáží však tyto plody nějak viditelně pomoci při hubnutí?

To, co dělá Goji ideální součástí dietního jídelníčku, je vysoký obsah zdraví prospěšných látek. Výživová hodnota těchto plodů je velká a tak dodají tělu velké množství potřebných látek. A není žádným tajemstvím, že mnohé látky, vitamíny a antioxidanty, mají pozitivní vliv i na metabolismus, takže pomáhají spalovat více tuků.

reklama

Nízký glykemický index zajišťuje to, že oproti jiným druhům ovoce, se energie uvolňuje postupně. Obavy ze skokového zvýšení hladiny krevního cukru jsou tak zcela zbytečné. Zároveň je to i účinný způsob, jak se vyhnout nekontrolovatelným chutím na sladké.

Jak Goji konzumovat

Velkou výhodou plodů kustovnice čínské je to, že se dají konzumovat jakkoliv. Vařené, čerstvé, nakládané či sušené, tak jak vám budou nejvíce chutnat. Lze je konzumovat samotné nebo je přidávat do mnoha pokrmů.

Oblíbenou variantou konzumace jsou v kombinaci müsli a jogurtu. Chuť je podobná hrozinkám a brusinkám, takže pokud máte rádi právě tyto plody, pak je můžete nahradit či doplnit Goji. Stačí hrst sušených plodů, které z vaší svačiny udělají zdravím nabytý pokrm.

Máte-li raději nápoje, pak není nic jednoduššího, než si z Goji připravit lahodný ovocný čaj. Stačí sušené plody zalít vroucí vodou.

 

Témata článku: ,

Kam dál?